For mig er Kvik helt perfekt, og Ralph er også et levende bevis på, at det er muligt. Vi har ikke brug for mere. Jeg tror bare, det er en måde at tænke på.
Mai Nissen
Kvik Hamburg Altstadt

I dag tager vi en kort pause fra vores serie om dansk design for at præsentere en anden slags historie. Vi er et franchisekoncept, og vi har mere end 185 butikker i 12 lande, der sælger danske designkøkkener.

Vi har store vækstambitioner. Det betyder, at vi altid rekrutterer nye franchisetagere – både til nye lokationer og til at overtage eksisterende butikker. I den forbindelse har vi talt med et par af vores franchisepartnere for at høre deres historier. Vi præsenterer disse historier lejlighedsvis i Samtalekøkken®-feedet. 

Vi talte med Ralph og Mai Nissen, som åbnede vores første butik i Tyskland i juli 2021 — Kvik Hamburg Altstadt. De er et dansk par, der har boet i Tyskland i mange år, men de er tilfældigvis vokset op ikke langt fra, hvor Kvik blev grundlagt i Danmark. 

De havde arbejdet med detailhandel, men havde ikke en baggrund inden for køkkenbranchen, så vi spurgte dem, hvordan de opdagede muligheden …

Og bare en lille bemærkning: Vi optog dette i deres butik i hjertet af Hamborg, så du kan muligvis høre nogle tog køre forbi og nogle lyde fra en stor pram, der gravede i kanalen lige uden for vinduet, hvor vi optog. Det beklager vi. 

*Bemærk, at teksten på denne side er en transskription af podcastepisoden.

Det skete meget hurtigt

Mai: Du kiggede på LinkedIn.

Julie: LinkedIn? OK. 

Ralph: Igen, du ved, nogle gange er det faktisk også lidt af et tilfælde. Hvis du ikke er på udkig efter et køkken, så er du ikke det, og det er det samme i dag med kunderne. Du ved, hvis de ikke er på udkig efter et køkken, så skal du ikke spilde markedsføring på dem. Men det var et rent tilfælde, at vi så dette på LinkedIn, og de søgte efter franchisepartnere til det tyske marked.

Vi var ikke engang klar over, at de ikke havde nogen. Så vi begyndte at kigge nærmere på det, og på et tidspunkt, hvor vi stadig var i gang med at lukke den gamle forretning og alt det. Men vi ser altid fremad i stedet for tilbage, så det var også rigtig vigtigt for os at trykke på knapperne og komme i gang.

Mai: Og vi havde den helt rigtige følelse. Begge to.

Ralph: Jeg skrev derefter direkte til Kviks CEO og spurgte ind til tingene. Jeg fortalte lidt om vores baggrund, hvor vi kommer fra, hvad vi har lavet tidligere, og hvad vi gerne vil lave, og en uge senere mødtes vi så alle sammen i Vildbjerg, og nogle måneder senere var vi i gang med at åbne den første butik i Tyskland. Så det gik rigtig, rigtig hurtigt.

Julie: Wow, det var godt nok hurtigt. Jeg var slet ikke klar over, at det var så hurtigt.

Ralph: Det gik bare superhurtigt, for vi mødtes midt i januar 2021. Men vi havde en supergod følelse, og vi kunne mærke, at begejstringen var gensidig, så vi underskrev aftalen i april og åbnede butikken i juli – cirka seks måneder efter det første møde.

Lyt til denne episode på Spotify

Åbning af et nyt marked

Ralph: Så vi overtog det hele, for vi var også bare så fokuserede på det. Vi havde selvfølgelig heller ingen jobs på det tidspunkt. Så vi havde selvfølgelig også nogle gode muligheder og også diskussionsmulighederne med Kvik. Så ja, profilen var god i forhold til at åbne et nyt marked, ikke i forhold til at sælge køkkener, for det havde vi aldrig gjort før.

Men hvis du forstår konceptet, og du er god til at sælge et koncept og ikke nødvendigvis et produkt, så … fordi det er det, vi har gjort i mange, mange år. Så det var helt sikkert vores fordel.

Julie: Så hvad var det, der var så tiltalende ved konceptet?

Ralph: Selvfølgelig var det dansk design, men det er også, du ved, enkelheden. Det er måden, det er sat op på, det er enkelt, og det er også dansk. Det er faktisk ret svært at få et cool udseende køkken i Tyskland, medmindre du vil betale mange penge for det. Ellers er det mere eller mindre det samme rundt omkring i Tyskland, og der, hvor vi kommer fra, skal møblerne og køkkenerne og alt, hvad du køber, også se godt ud, hvilket også er supervigtigt for os. Og selvfølgelig er den værdi for pengene, du får, ikke sammenlignelig med mange af konkurrenterne på det tyske marked.

Julie: Men det tyske marked er fyldt med konkurrenter. Er det et problem?

Ralph: Ja, det er rigtigt. Men hvis man skal være lidt grov, kan man sige, at de ser stort set ens ud. Uanset hvem du vælger. Ellers er de meget dyre, og de har ikke den samme konceptløsning, som du finder i de skandinaviske lande.

Hvis du går ind i en køkkenbutik uanset størrelse har de typisk 5-6 forskellige brands. Som du så kan vælge imellem. Men de skiller sig ikke så meget ud fra hinanden, som de f.eks. gør hos Kvik. Men det er også fordi, vi har en anden tilgang til tingene i Danmark. Og den er anderledes end på det tyske marked. Det var også en af de vigtigste grunde til, at vi så et stort potentiale.

Julie: Ikke alene var Ralph & Mai den første butik på det tyske marked, de så også en fordel i Kviks tilgang til markedsføring. Vi laver ikke traditionelt tv, radio og billboards, vi har udelukkende en digital tilgang. Og de kan se effekten af det på deres forretning. 

Ralph: Det er også en af de ting, at være den første og effekten af de sociale medier, hvilket heller ikke er, hvad man ser med den traditionelle køkkenbranche i Tyskland.

Julie: Virkelig? Okay.

Ralph: Det er vi meget stærke i, og vi hiver også mange kunder ind. På grund af det kan vi oprette mange bookinger baseret på vores tilstedeværelse på de sociale medier. Som partner kan vi faktisk også mærke, når man skruer op for markedsføringen. Så får vi også en masse bookinger. Så det virker også. Så det går hånd i hånd. Så, ja, og heller ikke bruge særligt meget af den typiske form for massemarkedsføring, på busser, der kører, og alle de typiske ting. Det er også en af de ting, vi har lært.

Mai: Kunderne kommer også ind med deres telefoner og siger: Jeg så det her på Instagram. Vi har mange af den slags kunder, så det fungerer virkelig. Det er også godt.

Julie: Så det er de annoncer, vi laver, og vi har selvfølgelig en tysk Facebook-side, hvor vi lægger de nye køkkener op.

Ralph: Det er dog primært Instagram og Pinterest, der er med til at skabe interesse, men det afhænger også af placeringen, og vi har en ret god placering i øjeblikket.

Julie: Ja. Mange mennesker, trafikken går forbi.

Mai: Og vi har også kunderne. De kommer igen, eller de giver os venneanbefalinger, som man siger. Så det er også rigtig dejligt.

Julie: Så mund-til-mund har også været godt for jer.

Ralph: Det startede også ret hurtigt, hvilket faktisk er det smukkeste ved det, vi laver. At vi faktisk får anbefalinger ret hurtigt, og nu arbejder vi med den anden og den tredje anbefaling fra kunder, der køber hos os, så det har også været rigtig godt. 

Julie: Det er hurtigt, eftersom I kun har været åben i lidt over et år. Det er fantastisk.

Ingen tidligere køkkenerfaring

Julie: Ralph og Mai kom fra en detailbaggrund, men vidste ikke noget om køkkener, da de startede, andet end det at lave aftensmad i deres eget køkken derhjemme. Men de følte, at konceptet var det rette for dem.

Så lærte I ret hurtigt noget om køkkener [laughs].

Ralph: Vi lærte meget hurtigt noget om køkkener. Absolut. Men igen lærte vi også, at vi er gode til at svømme i forhold til at tage redningsvesten på, og så begynder man bare at arbejde med det. For igen er det et stærkt koncept, også hvad angår Kvik og også den opbakning, vi har fået, især i forhold til at være den første og ikke have så meget, fordi det er anderledes at … Det er stadig detailhandel, men det er en helt anden måde at arbejde på sammenlignet med, hvor vi kommer fra i forhold til at have en klassisk måde at arbejde med detail på.

Julie: Jeg mener, du skal tegne et køkken i et program, og du skal …

Mai: Ja, men også når man sælger tøj eller sådan noget, så kommer kunderne ind, og man sælger, og de går igen. Forhåbentlig ser man dem igen, men med køkkener sælger man, og så har man hele processen bagefter. Det er en større del.

Ralph: Der er en masse, der skal sættes rigtigt sammen, og alt, hvad vi gør, og også alt, hvad vi sælger til kunderne, er tillid, fordi du kommer helt tæt på dem personligt, og det er noget, som kræver lang tid. Du kan have kunder, som har helt styr på, hvad de ønsker, så du kan gennemføre et meget hurtigt salg, men det kan også tage meget lang tid. Så det er en lang proces. Det er et helt projekt i sig selv, hver gang du sælger et køkken, uanset hvor stort eller lille det er, og der er mange ting, du skal forbinde.

Julie: Og mange gange ved kunderne så, kommer de ind og ved, hvad et køkken koster, eller hvad det hele indebærer, eller skal I også oplyse dem om, at det er et stort projekt?

Ralph: Absolut. Det afhænger meget. Der er mange kunder, som har købt et køkken før, så de ved, hvad de skal kigge efter. Men også her har vi en anden tilgang hos Kvik sammenlignet med mange af konkurrenterne, fordi vi har en gennemsigtig prissætning. Vi har et mere tydeligt program. Vi kan muligvis ikke opfylde alle kundens ønsker, men vi skal være meget tydelige om, hvad vi kan, og hvad vi ikke er i stand til at gøre. 

Lyt og abonner på Spotify

Ralph: Og det er også noget, som især nogle af de sælgere, vi har, der kommer fra køkkenbranchen, har fundet ud af. At vi ikke kan løse alt det, kunderne gerne vil have, for det er den måde, vi arbejder på.

Mai: De havde brug for mere. De havde brug for at lære at sælge et koncept og ikke kun køkkener. 

Julie: Konceptet Samtalekøkken®, eller hvad mener du med koncept?

Ralph:  Nej, vi mener konceptet med kun at sælge ét mærke, som er Kvik. Og også med hensyn til at forstå, hvordan vi arbejder med vores standarder. I stedet for, fordi det ærligt talt er det nemmeste at sælge selve køkkenet, men den tunge del er alt, hvad der kommer bagefter, og at få alt til at fungere.

Julie: Man tager derhen og opmåler personens rum, og så er deres væg lidt vakkelvorn.

Ralph: Og også alt omkring det og også forventningerne, det er også noget, der er supervigtigt at justere allerede fra starten, indtil projektet er færdigt, og kunden er glad. For det er også en stor del af det. Det er faktisk helt normalt, at du kan vælge mellem 150 fronter. Mange af de andre studier har måske lidt færre, men, du ved, jeg har 24. Det er det.

Så vi fortæller også kunderne, at det, de ser, er det, de får. Det er det, vi har i butikken, og vi har rigtig mange kunder, der kommer ind og siger: Åh, det er faktisk rigtig rart. For så behøver jeg ikke tage så mange beslutninger. Og når vi hører fra kunderne, at de siger: Åh, faktisk, har I ikke noget, der ikke er pænt. Du ved, så har vi faktisk lavet nogle rigtig, rigtig gode ting designmæssigt og også den måde, vi sælger på.

Julie: Det er fantastisk.

Fra juli til juli har vi solgt 320 køkkener. Det er næsten et hver dag på et år.
Ralph Nissen
Ejer, Kvik Hamburg Altstadt

Ralph: Vores studie er sat op, så der kun er fokus på køkkenerne og på vores produkter og ikke på en masse andre mærker. Og på, hvad vi ikke tilbyder. Så det er rigtig godt, og det er ikke kun én gang, jeg har hørt det. Det hører jeg faktisk ret ofte. Så de er meget glade for den måde, vi sætter studiet op på, og hvordan det hele er indrettet, og de får en masse inspiration.

Mai: Men de siger også, som jeg også sagde med showroomet, at det ikke er som et normalt showroom til et køkken, men mange mennesker siger …

Julie: Hvordan det? Hvordan er det anderledes end de andre showrooms i Tyskland? Jeg har ikke besøgt så mange. 

Mai:  Det er mere, som hvis du har en, lad os sige, en normal eller standard, det er, hvordan kan jeg forklare det, at det er mere som et stort rum, og det her er, når du kommer ind, er det mere som en New Yorker-lejlighed, siger nogle mennesker. Og de får følelsen af, hvad siger man, de får følelsen af at være hjemme. Ja. Så det er også rigtig dejligt at høre. Ja.

Julie: Og man går fra det ene køkken til det andet. 

Ralph: Ja, ja, ja.

Mai: Det er som et komplet køkken. Så atmosfæren er også …

Julie: Tager I dem ofte med rundt for at se alle køkkenerne og tale om alle køkkenerne, eller går de direkte efter det, de vil have?

Ralph: Det er lidt forskelligt, eftersom vi hovedsageligt går igennem dem, for måden, som konceptet er sat op på, er selvfølgelig, at man kan vise en masse ting frem i de forskellige køkkener.

En ting er design, men en anden ting er også, hvilken slags skabe, hvilke andre fordele. Der foregår mange ting inde i køkkenerne.

Julie: Hvor mange køkkener har du solgt i løbet af et år?

Ralph: Siden vi startede fra juli til juli, har vi solgt mere end 320 køkkener.

Julie: OK. Wow, det er mange!

Ralph: Det er næsten et hver dag og på et år. Og jeg kan forsikre dig om, at det er et ret højt tal. Det er virkelig meget. Så vi har haft travlt.

Vi havde bare en rigtig god fornemmelse

Julie: 320 køkkener lyder af meget på et år. Det ser ud til, at en Kvik-franchise virkelig var det rette valg for Ralph og Mai. Vi spurgte dem om det øjeblik, hvor de vidste, at det var det rette for dem.

Mai: Jeg kan huske, at Ralph sad og kiggede på sin telefon, og så sagde han til mig: Mai, vil du lige komme og se det her? Det her er Kvik, og de leder efter franchisetagere i Tyskland og ikke bare i Tyskland, i Hamborg og i det område, hvor vi skal bo igen. Så kunne det være noget? Og jeg sagde: ja. 

Jeg tror, at Ralph og jeg virkelig er, hvad siger man, når man har den rette fornemmelse? Det var det øjeblik, hvor jeg sagde, at jeg har en rigtig god fornemmelse omkring det uden at vide meget om det. Men fornemmelsen var der, og så kiggede vi på hjemmesiden og læste om Kvik. 

Julie: Og det var et opslag, du så på LinkedIn, eller var det en annonce på LinkedIn?

Ralph: Det var faktisk Jens-Peter, der postede noget, fordi jeg allerede var forbundet med ham på det tidspunkt af en anden årsag.

Og ja, jeg så, at han søgte efter det. Det var lidt, du ved, timingen var faktisk ret skør, det er det forkerte ord, men du ved. Vi var bare.

Julie: Det var perfekt til jer?

Ralph: Det var perfekt, men også fordivi stadig havde vores gamle forretning og alt, hvad der foregik der, og det var ikke særligt rart, kan jeg fortælle. Men vi ser også meget fremad, og vi ser os ikke tilbage, og du ved, vi havde, det var ret mærkeligt, fordi vi havde den samme følelse af, at dette var en slags skæbneting. 

Julie: Jeg ved ikke, hvor mange franchisetagere vi får, ved at de skriver direkte til vores CEO. Men det er måske flere, end jeg går og tror, ikke?

Ralph: Det var også bare, fordi jeg tænkte OK, hvorfor ikke? Og det var ham, der lavede opslaget. Så det var grunden til, at jeg ikke fulgte den klassiske, normale vej. 

Julie: Det er ret cool. Hvor galt kan det gå? Her vil jeg gerne lige indskyde, at den JP, som Ralph henviser til, er vores CEO Jens-Peter Poulson. Så Ralph og Mai gik altså direkte til toppen.

Ralph: Ja. Jeg skrev bare direkte til JP på LinkedIn og fortalte lidt om vores historie, og hvem vi er, hvor vi kommer fra, og det sjove var, at jeg kunne se, at han straks gik i gang med at besvare min besked.

Julie: Han tænkte sikkert halleluja!

Ralph: Ja, ja, præcist.  Han skrev tilbage: "Kan jeg ringe til dig i morgen?" Og en uge senere mødtes vi så i Vildbjerg, så det gik altså ret hurtigt. Det var vores måde at finde hinanden på.

Mai:Og så vidste vi også bare, at det var helt rigtigt.

Lyt til denne episode på Spotify

At arbejde sammen var en del af appellen

Julie: Det er ikke alle par, der arbejder sammen, men Ralph og Mai har formet et rigtigt partnerskab, så vi kunne ikke lade være med at spørge dem, hvordan det er at arbejde sammen.

Mai: Det er rigtig dejligt, og jeg tror, at det også var derfor, vi valgte at lave et franchisekoncept igen. Ja, fordi vi havde fundet ud af, at vi er rigtig gode til at arbejde sammen, men også fordi vi er forskellige på den måde, hvor vi har hver vores styrker og forskelle. Så det er rigtig dejligt. Ja. Jeg er virkelig glad. Ja. Ja.

Ralph:  Og jeg kan kun sige det samme. Du ved, det var også en hård beslutning at gøre alt dette, men vi har gjort det, og det, vi kom fra, var også et franchisekoncept. Det var mere det, at vi havde et andet partnerskab med franchisegiveren, og det ødelagde det forhold, og i det mindste vidste vi, at nu ville vi 100 % have vores egen forretning, men stadig med et stærkt koncept, fordi vi ville have et stærkt fundament at bygge vores forretning på, og det fandt vi helt sikkert med Kvik.

Du ved, et af de punkter, hvor vi sagde, OK, de vil faktisk støtte os.

Julie: Ralph og Mai ville være sikre på, at det var et gensidigt partnerskab, hvor begge parter virkelig ønskede at arbejde sammen, og det fandt de helt bestemt i Kvik.

Vær forberedt på at arbejde meget. Nej, men så simpelt er det. Du skal investere supermange timer i det. Du skal være dedikeret. Du skal virkelig ville det.
Ralph Nissen
Kvik Hamburg Altstadt

Julie: Og inden vi blev færdige, var vi nødt til at stille dem et sidste spørgsmål. Hvilket råd ville I give til en, der selv overvejer en Kvik-franchise?

Ralph: Vær forberedt på at arbejde meget. Nej, men så simpelt er det. Du skal investere supermange timer i det. Du skal være dedikeret. Du skal virkelig ville det.

Mai: Og være der. 

Ralph: Og være der, og du skal også selv være en rollemodel. Og bruge Kviks organisation. Ja, ja. Bruge den. Og også, hvis det er muligt, se, om du kan komme ind i nogle af butikkerne. Hvor vi arbejder lige nu. For eksempel besøge os i Hamborg og arbejde her i en måned eller to.

Mai: Ja. Før de starter. 

Julie: For at afprøve det. Selv mærke efter.

Ralph: Og jeg vil også sige, at det ikke er let at åbne sådan noget her, for man er virkelig … Man er nødt til at stole på mange forskellige ting og personer og produkter og … man skal investere mange timer i det.

Mai: Ja, men du har en stærk virksomhed, og der er virkelig også en stærk virksomhed bag dig og også et rigtig stærkt koncept. Så hvis du vil det, så er det også den rette virksomhed. Ja, det er. 

Julie: Så er mulighederne der.

Ralph: Prøv at komme ind i virksomhederne hos de forskellige slags partnere. Prøv at komme ind under huden på virksomheden, for det er den bedste måde at få en fornemmelse af, om det er noget, du gerne vil.

En snak med vores tyske landechef

Julie: Det skal ikke kun være rigtigt fra franchisetagernes perspektiv, det skal også være den rette person for Kvik. Vi har fået muligheden for at tale med Christian Stolte, vores landechef for Tyskland, om vækstplanerne for Tyskland og om, hvad han leder efter i en franchisetager.

Christian: Det er fantastisk, fordi de har alle mulige forskellige baggrunde. De kommer enten fra branchen eller fra møbelindustrien, eller de har en baggrund inden for konstruktion.

Vi harto kandidater i kikkerten lige nu. Begge har tidligere været tømrere, så de kender …

Julie: De ved, hvordan man installerer et køkken.

Christian:De ved, hvordan man monterer det og tilpasser det. Men salg er ikke en del af deres opgaver. De næste to, som vi planlægger at åbne i Bremen og i Hannover, er begge fra branchen. Så det er en bred vifte af personer, men det vigtigste er en baggrund inden for detailhandel og erfaring med ledelse og alt sådan noget. Set ud fra mit synspunkt og fra virksomhedens aktuelle synspunkt er det dog mentaliteten, som er vigtigst.

Du kan opnå alt, hvad du vil, hvis du bare vil det nok og bare går efter det. Hvis du har den rette mentalitet. Du kan lære alt, hvad du sætter dig for. Og det er vores første franchisetager i Tyskland efter min mening det bedste eksempel på nogensinde.

Han har en helt anderledes baggrund, men satte sig et mål og begyndte at sælge køkkener og blev så begejstret for det, at han tog den første butik til et højt niveau helt fra starten, og endda til et virkelig overraskende højt niveau. Det er bare fantastisk.

Julie:  Blot en enkelt bemærkning om, at vi lavede dette interview for næsten et år siden, og vi har siden da åbnet to butikker i Bremen, en yderligere butik i Hamborg samt en i Hannover og Paderborn.

Christian: Tyskland er et stort marked og har et enormt potentiale med sine 86 millioner indbyggere.  Der er stor konkurrence inden for køkkenbranchen, men jeg tror, at mange af dem tilbyder stort set det samme. Det er lidt mere den klassiske tilgang. Det er det, de altid har gjort. Det er ikke som Kvik, der er udfordreren i et stærkt konkurrencepræget marked. Vi er, tror jeg, vi er så anderledes og tilbyder noget helt andet end resten af konkurrenterne på markedet.

Julie: Meget anderledes designmæssigt eller …

Christian: Jeg mener, at dansk design absolut er en af vores kernekompetencer og et af vores unikke salgsargumenter på markedet. Dansk design er kendt af de fleste kunder her i Tyskland og især i det nordlige område. Men jeg tror, det er på hele det tyske marked. Og ja, dansk design er ét af mange unikke salgsargumenter.

Jeg vil sige, at noget andet, som vi hører mange kunder – overraskende mange kunder – spørge ind til, er bæredygtighed, og hvad og hvordan vores produkter fremstilles og bygges, og hvordan de kan genbruges, og hvad der genbruges.

Så hele bæredygtighedsdelen er virkelig ved at tage fart på markedet. Jeg vil sige måske lidt langsommere end på andre markeder i Europa. Men når det kommer op i tempo, kommer det virkelig op i tempo og bevæger sig hurtigt. Så vi hører mange kunder stille specifikke spørgsmål om det.

Christian: Og for det tredje vil jeg gerne nævne, at branchen i Tyskland ikke er særligt gennemsigtig, når det kommer til priser, og hvordan de kommunikerer priser til slutbrugeren, der er interesseret i at købe et køkken. Så vi giver et meget detaljeret tilbud til kunden, hvor kunden kan se alle komponenter.

Julie: Hver eneste ting, de får.

Lyt & abonner på Spotify

Beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed

Julie: Det gamle ordsprog siger, at det vigtigste i erhvervslivet er beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed. Det mener vi er sandt. Og når først vi har fundet den rette franchisetager, overlader vi det ikke bare til dem selv at finde en fantastisk lokation. Faktisk leder vi allerede efter gode lokationer, før vi finder franchisetageren.

Christian: Og så skal vi på den ene side se på franchisetageren, og den anden del af processen er at finde den rette lokation, og den rette lokation skal opfylde en hel del betingelser. Det skal være den rette lokation med hensyn til størrelse.

Det skal være den rette lokation med hensyn til nabolaget, og hvor det er placeret, og hvem vores naboer er. Det skal være den rette lokation, hvad angår forholdene, ikke mindst vil vi helt sikkert gerne have en superflink og samarbejdsvillig udlejer at samarbejde med, og så er det også vigtigt for os, at kontrakten i sidste ende lever op til vores forventninger eller vores behov, og at kontraktbetingelserne gør det muligt for os at underskrive kontrakten. Så der er meget, der skal passe sammen. Så franchisetager på den ene side, kontrakt på lokationen på den anden side, og det skal samles og bringes sammen i løbet af denne proces.

Julie: Og man lader ikke franchisetageren være alene om at finde lokationen. Man vælger lokation og franchisetager samtidigt.

Christian: Det foregår samtidigt eller parallelt, så snart vi har en klar indikation angående en bys franchisetager-netværk. Vi begynder at søge efter mulige lokationer og går ind i de første forhandlinger med udlejerne, og på et tidspunkt sætter vi franchisetagerkandidaten i forbindelse med udlejeren og den lokation, vi arbejder på, og får dem til at blive én enhed.

Ansøg nu

Vi leder i øjeblikket efter 16 franchisetagere i Tyskland. Du kan se alle lokationerne på vores hjemmeside på kvik.de. Vi har også franchisemuligheder i flere lande. Så tjek vores hjemmeside for at lære mere og se, om der er en i nærheden af dig.

Hvis du vælger os som franchisepartner, er vi der for dig hele vejen. Vi hjælper dig med alt lige fra din forretningsplan til at få kontrakter på plads til at køre det administrative i din butik. Vores butikskonstruktionsteam har et smukt, gennemprøvet koncept til din butik, uanset størrelse, og de bygger det hurtigt og effektivt for dig. Vores digitale markedsføring betyder, at du allerede har bookinger den dag, din butik åbner. Du er din egen chef, men du har et stærkt team, der støtter dig. Hvis det lyder som noget, du gerne vil være en del af, skal du bare besøge vores hjemmeside og udfylde formularen i dag. Så er du i gang. Du finder et link til formularen nedenfor. 

Tak, fordi du lyttede med!

Denne episode af Samtalekøkken® er produceret af mig, Julie Broberg, og lydtekniker Magnus Vad. 

En særlig tak til alle, der optrådte i denne episode – Ralph og Mai Nissen fra Kvik Hamburg Altstadt og Christian Stolte, vores landechef for Tyskland. 

Optagelserne foregik hos Kvik Hamburg Altstadt med hjælp fra Richard og Christian Lightbody. 

Med i denne episode

Ralph Nissen

Ejer, Kvik Hamburg Altstadt

Mai Nissen

Ejer, Kvik Hamburg Altstadt

Christian Stolte

Landechef, Tyskland