Velkommen til Kvik konceptet
Tak fordi du valgte Kvik. Vi glæder os til at levere dit nye køkken, bad eller garderobe. Kviks filosofi er, at ”alle har ret til et fedt køkken”, og den oplevelse håber vi også, at du får gennem denne handel.
For at du får mest muligt ud af dine Kvik produkter, vil vi bede dig læse disse informationer grundigt igennem inden afhentning/levering af dine nye Kvik produkter. Hvis noget er uklart eller ikke lever op til dine forventninger, er du altid velkommen til at kontakte Kvik butikken, hvor du har købt dine varer. Vi vil gerne give dig den bedst mulige service igennem hele købet. Derfor vil Kvik Køkkeneksperten også kort forklare de punkter, som er vigtige for dig i forhold til dit nye køkken, bad eller garderobe. Der er nemlig en række ting, du som køber skal være opmærksom på.
Hvorvidt produkterne skal leveres på adressen eller afhentes fra butikkens lager og om du modtager produkterne usamlet, samlet eller monteret, afhænger alt sammen af, hvad du har aftalt med Kvik Køkkeneksperten. Medmindre andet er aftalt og fremgår af ordrebekræftelsen, vil levering dog altid være usamlet og ab lager, dvs. fra butikkens lager.
Står du selv for samling og montering, så skal du følge den vejledning som følger med købet af produkterne. Kvik butikken tilbyder samling og montering mod særskilt betaling. Forhør dig hos Kvik Køkkeneksperten om priser på samling og montering. Montagen udføres af en certificeret Kvik montør.
Skulle du have spørgsmål, er du naturligvis altid velkommen til at kontakte os i butikken.
Medmindre andet er aftalt, så modtager du dine nye Kvik produkter usamlede.
- Skabskorpus leveres emballeret med angivelse af korpusnummer. Vær opmærksom på, at nogle skabstyper er fordelt i flere korpuspakker. Bagbeklædning til højskabe udleveres separat og uemballeret. Se i ordresedlen eller i samle- og monteringsvejledningen, hvilke dele/pakker der hører til hvilke skabstyper.
- Skuffer består af følgende dele: Skuffepakke, skuffebund, bagstykke og eventuel ræling til høje skuffer.
- Sokkel, frisider, hylder, tilpasninger, diverse pyntelister og lignende leveres separat og som udgangspunkt uemballeret.
Ønsker du samling kan dette aftales direkte med din Kvik butik.
- Kvik samler korpuskasser og monterer evt. udtræk i form af skuffer, gryderiste, højskabsudtræk osv. i skabene.
- Låger og skuffefronter monteres på skabene, men er ikke justeret, da dette skal gøres efter monteringen.
- Greb og halogenspots er som hovedregel ikke monteret af transportmæssige hensyn.
- Indbygningsskabe til køl, 90cm hjørneskabe, U825, U826, H200, H500, H508, H512 og H517 leveres usamlet af hensyn til transporten og adgangsforholdende på leveringsadressen.
Ønsker du montering kan dette aftales direkte med din Kvik butik.
- Vi leverer i overensstemmelse med de mål, som du har oplyst i forbindelse med din bestilling. Du bærer derfor ansvaret for, at de leverede varer passer til dit hjem. Kvik forbeholder sig dog retten til at foretage kontrolmåling efter forudgående aftale med dig. Efter en eventuel kontrolmåling er foretaget, må der ikke foretages ændringer i rummets dimensionering.
- Kviks montør skal som minimum have adgang til boligen fra kl. 7.30 – 17.00 på de aftalte monteringsdage, medmindre andet er aftalt. Faste installationer skal være klargjort og placeret i forhold til ønsket opstilling af Kvik produkterne. Møbler og lignende skal være fjernet og adgangsveje ryddet.
- Montøren monterer skabe, bordplader, lister og monterer greb med den aftalte placering. Bordpladen fuges i samlingerne, men ikke mod væggen. Vi anbefaler, at en maler eller murer udfører fugearbejdet mod væggen afhængig af rummets videre bearbejdning.
- Hvis der ønskes en anden bordpladehøjde end standardhøjden (se nedenfor), skal dette aftales skriftligt med Kvik Køkkeneksperten.
- Soklen er standard 12 cm høj. Med en 30 mm bordplade giver dette en bordhøjde på op til 95 cm. Da soklen tilpasses til gulv må der accepteres en tolerance på +/- 0,5 cm i forhold til den aftalte bordhøjde.
- Halogenspots i eller under overskabe monteres, men tilsluttes ikke, da dette arbejde bør foretages af en autoriseret elektriker.
- Montøren monterer ikke hvidevarer, da dette arbejde bør udføres af en autoriseret elektriker. Montøren udskærer dog evt. hul til kogeplade og denne lægges løst i bordpladen. Emfang monteres i skab, på væg eller i loft (ved lofthøjde under 240 cm). Tilslutning, herunder montering af aftræk, skal foretages af autoriseret elektriker.
- Ilægningsvask monteres, men afløb tilsluttes ikke. Armatur monteres, men tilsluttes ikke da dette arbejde bør udføres af en VVS-installatør.
- Kviks montør medtager emballage og efterlader rummet i opryddet, men ikke rengjort stand.
- Montøren vil alene foretage montage af produkter købt gennem Kvik butikken.
- Dine nye Kvik produkter skal som udgangspunkt afhentes i butikken på den aftalte dato. Bliver du forhindret og ønsker at udskyde afhentning eller levering, beder vi dig orientere os herom senest 10 arbejdsdage før den aftalte afhentnings-/leveringsdato.
- Leveringstidspunktet oplyst på bordplader er vejledende. Er Kvik butikken vidende om forsinkelser, vil du omgående blive informeret herom.
- Af hensyn til lagerkapacitet skal allerede pakkede ordrer afhentes på den aftalte afhentningsdato. Afhentes produkterne senere end dette, men inden 2 uger efterafhentningsdatoen, så beregnes der et gebyr på 10 % af ordrens fakturaværdi. Afhentes produkterne senere end 2 uger efter aftalt afhentningsdato, så beregnes der et gebyr på 20 % af ordrens fakturaværdi.
- De fleste Kvik butikker tilbyder mod betaling at levere dine nye Kvik produkter på din bopæl. Hvis Kvik leverer på adressen, placeres dine nye Kvik produkter hensigtsmæssigt inden for nærmeste yderdør.
- Større usamlede sendinger leveres på palle på ét anvist sted på matriklen.
- Hvis ikke andet er aftalt, forventer vi, at der mindst er én person på adressen, der kan hjælpe chaufføren med at bære større og tunge ting ind. Er dette ikke muligt, skal Kvik orienteres herom ved bestillingen, så vi kan sikre, at der er to personer med bilen. Dette vil være mod ekstra betaling.
- Ved levering forventes det, at der er kørefast underlag helt frem til leveringsstedet.
- Såfremt de aftaler, der er en forudsætning for rettidig levering, ikke overholdes, er Kvik butikken berettiget til at køre varerne retur til butikken, hvor varerne efterfølgende kan afhentes. Ekstraordinære udgifter forbundet med dette vil blive faktureret.
- Ombytning eller returnering af varer samt afhentning af udsolgte varer/restordrer skal ske i butikken. Kvik kan dog levere eller afhente mod betaling. Har du allerede bestilt og betalt levering, da leveres de manglende produkter ud til dig på Kvik butikkens regning.
- Du bedes kontrollere dine varer ved modtagelsen, så evt. fejl, skader eller mangler kan blive rettet omgående.
- Hvis du mod forventning opdager fejl på produktet er det vigtigt, at du straks efter modtagelsen af produkterne gør Kvik butikken opmærksom på dette.
- Ved modtagelse af varer leveret med fragtmand direkte til din adresse, kvitterer du for modtagelse i fejlfri stand ved underskrivelse af fragtbrevet. Hvis du er i tvivl om varen er fejlfri og ubeskadiget, bør du kontrollere varen inden der kvitteres. Beskriv skaden på fragtbrevet fx ”bordplade er revnet” inden du kvitterer for modtagelse og tag gerne et billede af skaden inden varen pakkes ud af emballagen. Ved at kvittere for modtagelsen overgår risikoen for synlige skader på varen fra fragtmanden til dig som køber. Er fragtskaden ikke synlig ved modtagelsen, opfordrer vi dig til at reklamere inden 7 dage fra varens modtagelse.
- Vareprøver og udstillingsmodeller viser kun farver i almindelighed, hvorfor Kvik butikken ikke er ansvarlig for eventuelle afvigelser, medmindre den helt nøjagtige foreviste farve fremstår væsentlig og relevant for dig og Kvik butikken samtidig er bekendt med dette.
- Massiv træ, finér, granit, stål, terrazzo og komposit sten er alle produkter, hvor der kan forekomme forskel i farve og struktur i forhold til de viste vareprøver og udstillingsmodeller.
- Fuldfarvet korpus, tilpasninger, frisider og sokler, bortset fra stålsokler, i Kviks standardsortiment er udført i spånplade melamin, der farvemæssigt er tilpasset de enkelte modelfarver bedst muligt. Der vil derfor forekomme mindre farveforskelle i forhold til finerede og massive fronter i samme model. Disse er ikke reklamationsberettigede fejl, medmindre farveforskellen afviger markant i forhold til de viste vareprøver og udstillingsmodeller.
- Kvik butikken er ansvarlig efter lov om produktansvar i det omfang loven ufravigeligt pålægger Kvik butikken ansvar for sådanne skader.
- I tilfælde hvor Kvik butikken er ansvarlig for produktskader, men hvor selve skaden også kan henføres til fejl eller forsømmelse begået af dig, fordeles ansvaret efter den udviste skyldgrad.
- Kvik butikken er ikke ansvarlig for direkte tab, driftstab, tabt avance eller andre indirekte tab.
- I forbindelse med varekøb deler du som kunde en række objektivt nødvendige oplysninger med Kvik. Nogle af disse oplysninger kan anvendes til at identificere dig/kunden. Kvik behandler disse oplysninger i overensstemmelse med gældende love og regulativer, herunder markedsføringsloven og persondataforordningen.
- Oplysninger kan være, men er ikke begrænset til: navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, tilbud, ordrer og/eller eventuelle billeder fra din bolig. Kvik butikken bruger disse oplysninger til at udføre ordrer i henhold til aftalen og for at kunne yde den bedst mulige service.
- Behandlingen, hvori disse oplysninger indgår, er begrænset til leverings-, garanti-, service- og/eller montageforpligtelser.
- Oplysningerne bliver gemt, så længe forpligtelsen i forhold til dig og øvrig lovgivning er gældende, og slettes umiddelbart herefter. Øvrig lovgivning kan eksempelvis være bogføringsloven. Andre forpligtelser omfatter blandt andet eventuelt udvidede garantiperioder ud over købeloven.
- Oplysningerne videregives til underleverandører, eksempelvis andre producenter eller logistikpartnere. Disse partnere er bundet af samme vilkår som beskrevet i nærværende salgs- og leveringsbetingelser. Der udføres kontroller og revisioner, som påviser, at disse vilkår til stadighed overholdes. Oplysninger, der videregives til underleverandører, kan være, men er ikke begrænset til: navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse og/eller købsordreinfo.
- Oplysningerne deles ikke med andre parter end de absolut nødvendige.
- Ved en eventuel omstrukturering eller delvist salg af Kvik butikken, kan der videregives oplysninger, der kan identificere dig/kunden. Oplysninger, der videregives, vil være begrænset til de oplysninger, der er objektivt nødvendige for at kunne opretholde de oprindelige forpligtelser. Eventuel videregivelse vil alene forekomme i overensstemmelse med gældende lovgivning.
- Du har ret til at gøre indsigelser mod anvendelse af oplysninger, der kan identificere dig/kunden, i henhold til aftalen. Hvis du undlader at dele disse objektivt nødvendige oplysninger, skal du være opmærksom på, at vi muligvis ikke kan opretholde vores forpligtelser, herunder leverings-, garanti-, service- og/eller montageforpligtelser.
- Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, der anvendes, og som kan identificere dig/kunden i forbindelse med aftalen. Du har endvidere ret til at få indsigt, berigtige og slette de oplysninger, der anvendes om dig/kunden.
- Hvis du gør brug af din ret til at få slettet dine oplysninger, bør du være opmærksom på, at Kvik tager forbehold for at kunne opfylde forpligtelserne i henhold til aftalen. Tilsvarende vil en sletning af dine oplysninger afskære Kvik fra dokumentation, som kan være vigtig ved håndtering af reklamation og garanti.
- Du har ret til at få de oplysninger, der er tilvejebragt af dig selv, udleveret i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format.
- Denne ret gør det nemmere at flytte, kopiere eller transmittere oplysninger fra ét IT-miljø til et andet uden hindring. For at sikre dig og dine oplysninger bedst muligt, vil der blive etableret en autentificeringsprocedure, der sikrer mod misbrug af denne ret til dataportabilitet. Du kan kontakte os info@kvik.dk.
- Kvik yder garanti på de fleste trævarer og bevægelige dele. Vi henviser til den garantifolder, som er udleveret til dig i forbindelse med købet af dine Kvik produkter.
- Derudover kan der gælde særlige garantier fra leverandører af hårde hvidevarer mv. Vi opfordrer dig derfor til, at gemme din faktura og eventuelle særlige garantibeviser, som følger med produktet.
- Ved rettidig reklamation over forsinkelse eller mangler har Kvik butikken ret til inden for rimelig tid at foretage henholdsvis enten efterlevering, afhjælpning eller omlevering.
- Skulle dit produkt mod forventning have en mangel, bedes du henvende dig hurtigst muligt i Kvik butikken, hvor vi vil gøre alt for at udbedre den. Derfor må reparationsarbejder eller anden bearbejdning af produktet heller ikke iværksættes uden Kvik butikkens forudgående godkendelse. Sker dette vil det udførte arbejde være for egen regning og risiko.
- Er manglen eller forsinkelsen væsentlig, vil du være berettiget til at hæve købet. Ved successiv levering vil du dog alene være berettiget til at hæve den del af leverancen, som er væsentligt forsinket eller mangelfuld.
- Kvik butikken bærer ikke ansvar for følgeskader, herunder men ikke begrænset til tab, driftstab, tidstab, tabt fortjeneste, dagbøder, øgede omkostninger til husleje og transport
- Vi gør opmærksom på, at der ved mangler og forsinkelse påhviler dig en tabsbegrænsningspligt.
- Kvik butikken bærer intet ansvar i det tilfælde, de medfølgende vejledninger til Kvik produkterne ikke er fulgt eller der ikke generelt er udvist god håndværksmæssig adfærd.
- Skader opstået ved opbevaring, samling og montering i lokaler med fugt og større temperatursvingninger anerkendes ikke.
I tilfælde af at rettidig levering eller mangelfri levering, hindres eller forsinkes af begivenheder udenfor Kviks kontrol, herunder men ikke begrænset til arbejdskonflikt, blokader, vejrlige forhold, driftsforstyrrelser, transportvanskeligheder eller andet svigt fra tredjemand, epidemi og pandemi, karantæner og øvrige pålæg fra offentlige myndigheder mv., kan Kvik ansvarsfrit udskyde levering eller annullere ordre ved at meddele dig dette hurtigst muligt.
- Har du fortrudt eller har du målt forkert, kan du ved henvendelse i butikken indenfor 14 dage fra leveringsdatoen returnere eller bytte alle standardprodukter (korpus, låger og indretningsdele) i ubrudt emballage. Du skal blot medbringe din kvittering og produkterne, som ønskes ombyttet eller returneret.
- Udgåede produkter, specialtilpassede produkter (bl.a. bordplader og skydedørsgarderober mv.) samt udstillingsmodeller byttes eller refunderes ikke.
- Øvrige produkter som ikke er omfattet af ovenstående tages retur mod et gebyr på 20 % af prisen.
- Kvik bytter eller refunderer IKKE samlede eller monterede produkter, herunder låger som har haft påmonteret hængsler eller greb.
- Ombytning eller returnering af varer, herunder beskadigede varer, skal ske i butikken.
- Kvik insisterer på, at ethvert køb af Kvik produkter bliver forbundet med en positiv oplevelse og at sloganet ”alle har ret til et fedt køkken” efterleves. Er dette ikke tilfældet, er det vores ønske, at du vil henvende dig i Kvik butikken, hvor du har købt dine varer, hvorefter Kvik vil gøre sit bedste for at få problemerne løst hurtigt muligt og til din fulde tilfredsstillelse.
- Lykkedes det ikke parterne at finde en løsning, kan der indgives en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Det relevante klagenævn er:
Nørre Voldgade 106
1358 København K
Phone: 72 16 02 00
info@byggerietsankenaevn.dk
www.byggerietsankenaevn.dk
- Kvik vil være forpligtet til at følge Byggeriets Ankenævns uvildige afgørelse.
- Kvik er desuden medlem af Køkken Garantiforeningen, hvilket yder en ekstra sikkerhed for kunderne i forbindelse med en ankesag. Læs mere om Køkken Garantiforeningen på www.koekkenanke.dk.
- Alle produkter betales 100 % forud for levering.
- Bliver der mod normal procedure udleveret produkter, som du endnu ikke har betalt, så har Kvik butikken stadig ejendomsretten til det solgte, indtil hele købesummen er betalt (ejendomsforbehold).
- Såfremt din betaling for en leverance ikke sker rettidigt, så er butikken berettiget til at tilbageholde yderligere leverancer til dig, uanset at leverancerne ikke har nogen indbyrdes sammenhæng.
- Ved betaling efter sidste rettidige betalingsdag tilskrives morarenter af det forfaldne tilgodehavende inkl. moms i henhold til rentelovens regler, medmindre anden rentesats er aftalt. Tilskrevne morarenter forfalder til omgående betaling.